Friday, January 11, 2008

Hari Keempat

Petang..waktu aku pegi sekolah agama terlewat skit g sekolah dia tu...dia kuar kul 5.15 tp aku cuma bleh kuar dr ofc dlm kul 5.45pm ( boss aku laa tahan...tension tul)....sampai2 kt sana cari dia dia x dak...YA Allah....rasa cam nak putus urat nadi aku...satu sekolah n surau tu aku berlari mencari....cam orang giler terjerit2 nama dia....panik giler babas..x leh nak dibayangkan.....aku call ke hubby aku jugak yg kena marah....cam ner nak buat tu...last aku mintak tlg adik aku tlg kuar jap cari kt jalan2...x lama dpt call...dia da ada kat umah......perrrhhh lega.....baru aku rasa bole bernafas balik....so aku balik umah..tanya dia elok...rupa2nya dia balik sendiri naik bas 400 (bas nadi putra)....aku x bleh nk bayangkan..cmner dia bleh balk sendiri...dia bayar duit tmbg bas 10 sen dan 20 sen( 30 sen la tu)....ikut kengkawan dlm 5 org ..... bleh dia tekan loceng sendiri...cross jalan sendiri.....explanation yg terlalu baik yg menybabkan aku speecless....dan tak terjangkau dek fikiran aku .....may be..aku terlampau mengajar dia independent kot......so..lepas dr kejadian ari tu...tiap2 ari pesan...

"mama lambat....mama cepat ke...hujan ke...ribut ke......, tunggu mama sampai mama ambil babang sendiri..."
"makan bekal yg mama letak dlm beg babang"
"duit baki simpan dalam tabung"
"jangan main sangat dlm kelas"
"dengar apa cikgu cakap, salin semua kerja yg cikgu tulis di papan hitam"

mang ai...aku sendiri pun pening ngan pesanan penaja dari aku....anak aku tu barula masuk drjah satu..apalah sangat yg dia tahu......tapi ye lahhh,,,kekadang...naluri hati mama kamu melebihi segalanya....

No comments: